maandag 1 april 2013

Water, wind en gescharrel...

(verslag van week 13 - dinsdag 26 maart 2013, van 17.30 tot 18.30 uur ongeveer)

Mijn ommetje...

Het is onbewolkt en waait. Ik ga snel kijken of ik een paar mooie foto's kan maken van die bloeiende struik (gele kornoelje) ? Gelukt. Wat een prachtige gele bloemetjes ! In een randje in de zon bloeit een kwetsbaar blauw generfd bloempje (klimopereprijs). Twee spinnetjes zitten gezellig in de zon. Een paartje eenden wandelt parmantig door het gras.

Overal liggen afgevallen knoppen van de grote populierenbomen langs de Roer. Een verschijnsel dat me al vaker is opgevallen. Deze keer is de foto van het zaad van een zuring beter gelukt. De wilgenkatjes zijn uit hun knoppen maar nog niet open gebloeid. Onderweg vind ik enkele mooie slakkenhuisjes.

Boomschors, wortels en stammen hebben de meest prachtige structuren. Diverse vogelnesten zijn goed te zien nu de bomen nog vrijwel kaal zijn. Houtduiven houden zich op in de bomen links en rechts van een kleine kinderspeelplaats...

Een kwartiertje op 'mijn plek' zitten...

In mijn tuin valt mijn oog het eerst op een bloeiende paardenbloem. Het bloemhoofd gebogen naar de zon. Ook de poriƫn van een meidoorn vallen me op. Het prachtige blad van de klimop. En in de hoek bij mijn achterdeur heeft waarschijnlijk een merel rondgescharreld. Op zoek naar een lekker hapje. Overal liggen plantenresten op de grindtegels die hij of zij aan de kant heeft gegooid.

Fotoverslag

Google+ album : Aan de Roer - 2e week
via Picasa Webalbum : Aan de Roer - 2e week

Geen opmerkingen:

Een reactie posten