maandag 1 april 2013

In het zonnetje...

Wat een heerlijk zonnetje vandaag ! Ik heb de eerste keer buiten gegeten. Prima pasta.

Mijn ommetje...

Vandaag lieten zich voor het eerst wat meer insecten zien. Onder meer enkele blinde bijen (een zweefvliegsoort), een vuurwants, een snuitkever en één of ander vliegje. De bloeiende madeliefjes zijn bron van heerlijkheid. Vandaag zie ik voor het eerst een fuut op de Roer. En mogelijk heb ik ook een dodaars gezien ! Twee pimpelmezen buitelen door een boom, op zoek naar insecten.

Een kwartiertje op 'mijn plek' zitten...

In eigen tuin is het nog rustig. Links en rechts liggen huisjes van segrijnslakken. En op een tuinstoel vind ik sporen die me doen denken aan het raspen van het oppervlak door een slak om algen te eten. Door mijn verrekijker tel ik vier eenden, twee meerkoeten, zeven waterhoentjes, negen grauwe ganzen en zeven molshopen.

Fotoverslag

Google+ album : Aan de Roer - 3e week
via Picasa Webalbum : Aan de Roer - 3e week

Geen opmerkingen:

Een reactie posten